2024-12-02
KAS SIEJA ŠAKIUS IR GOLDAPĄ?
Pirmojo mobilumo visas straipsnis –
https://www.mazizingsneliai.lt/kas-sieja-sakius-ir-goldapa/
Nuoroda į Erasmus+ Švietimo bendruomenės viešinimo straipsnį:
https://www.facebook.com/share/p/15Jg5WfKvW/
Apie vizitą žinią skleidė ir Goldapo savivaldybė: https://www.facebook.com/share/p/15MZQevWiq/
2024-11-20
sukurtas QR kodas Jus nukreips į šią svetainę, kurioje pristatomos visos Erasmus+ projekto „Demokratiškumas ikimokykliniame ugdyme“ veiklos
2024-11-14
Projekto kortelėhttps://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2024-1-LT01-KA122-SCH-000220339
2024-05-21
Mokysimės apie draugiškumą
2024-07-05
Patyriminio ugdymo lauke idėjų sėmėmės Malagoje
Birželio 24-28 dienomis Šakių ikimokyklinio ugdymo mokyklos „Maži žingsneliai“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Inga Sorakienė ir dvi ikimokyklinio ugdymo mokytojos Valda Stalioraitytė bei Odeta Sakalauskienė dalyvavo programos Erasmus+ 1 pagrindinio veiksmo projekto bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, suaugusiųjų švietimo bei sporto srityje finansuoto projekto „Tvarumas ikimokykliniame ugdyme“ (projekto Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000126944) tarptautiniuose mokymosi kursuose „Outdoor education“ (vert. „Ugdymas lauke (kitoje erdvėje)“) Malagoje, Ispanijoje bei tobulino kompetencijas lauko pedagogikos ir tvarumo idėjų integravimo ugdymo procese srityse.
Mokymuose dalyvavo 19 dalyvių iš Italijos, Vengrijos, Slovėnijos ir Lietuvos. Kursų vadovė Ezgi Aktuna pažintį su mokymų dalyviais pradėjo „Make a Line“ žaidimais. Žaisminga veikla yra ne tik pagrindinis vaikystės malonumo elementas, bet ir moko vaikus bei pedagogus esminių gyvenimo įgūdžių: problemų sprendimo, komandinio darbo ir kūrybiškumo. Mokantis lauke gerėja vaikų elgesys, lauko erdvė motyvuoja mokytis, tyrinėti, o vaikai, kurie patiria ugdymosi sunkumų lauko aplinkoje, labiau atsiskleidžia. Mokymų metu dalyviai kartu su mokymų vadove modeliavo, planavo integruotas veiklos (kalbos, matematikos ir kt.) įvairiose lauko erdvėse, įtraukiant ir miesto žymius objektus bei įvairią gamtinę medžiagą randamą tiesiog toje vietoje, kur vykdoma veikla. Visi dalyviai išbandė, ką reiškia judrieji žaidimai lauke bei vaikščioti basomis, bet įsimintiniausia veikla netradicinėje aplinkoje – Malagos pilies matavimai pasirenkant objektą, kurio atžvilgiu bus fiksuojamas pilies dydis, tuo pačiu į veiklą integruojant kalbą (sukuriant poemą apie pilyje gyvenančia princesę), technologijas ir matematiką (apskaičiuojant pilies bei šalia augančių medžių aukštį, maisto atsargų kiekį pilyje žmonių banketui) ir istoriją (susipažįstant su pilies istorija).
Veiklos vyko nuolat lauke (paplūdimyje, miesto parkuose, miesto centre, pilies prieigose) išskyrus pirmąją ir paskutiniąją dienas, todėl visi galėjome mėgautis geru, saulėtu oru patiriant pasikeitusios erdvės poveikį ugdantis ir išbandant įvairias erdves.
Mokymų dalyviai dalinosi savo mokyklų patirtimi apie ugdymą ne tik klasėje, bet ir apie galimybes jį paįvairinti ir organizuoti kitose erdvėse, ne tik lauko, aptarė, kokios grėsmės ir kliūtys gali kilti organizuojant veiklą ne mokyklos teritorijose, diskutavo, kaip būtų galima suburti mokyklos bendruomenę netradicinių veiklų organizavimui įstaigoje ir už jos ribų. Dirbant grupelėse diskutavome, kaip galėtume išnaudoti savo šalių ir miestų, kuriuose įsikūrusios ugdymo įstaigos, miesto erdves tvariam patyriminiam ugdymosi procesui, kūrėme konkrečių veiklų planus.
Tikime, jog parsivežtas įgytas žinias bei patirtį pritaikysime ir mūsų „Mažų žingsnelių“ kasdieniniame ugdymo(si) procese, taip stiprinant tvarumo bei lauko pedagogikos idėjų taikymą mūsų bendruomenėje.
Kursų dalyvės I. Sorakienė, V. Stalioraitytė, O. Sakalauskienė
2024-03-14
KAIP TENERIFĖS SAULĖ ĮKVĖPĖ NAUJOMS TVARIOMS IDĖJOMS
Kovo 4-8 dienomis Šakių ikimokyklinio ugdymo mokyklos „Maži žingsneliai“ direktorė Lina Viliūšienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė dalyvavo Erasmus+“ 1 programos pagrindinio veiksmo projektų bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, suaugusiųjų švietimo bei sporto srityje finansuoto projekto „Tvarumas ikimokykliniame ugdyme“ (projekto Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000126944) tarptautiniuose mokymosi kursuose „Environmental Stewardship: How to Reconnect With Nature“ (vert. Aplinkos tvarumas: kaip susijungti su gamta), kurie šiomis dienomis vyko San Cristóbal de La Laguna miesto kalbų mokykloje, Tenerifėje, Ispanijoje. (kursų organizatoriai Europass Teacher Academy).
Kursuose dalyvavo 13 dalyvių iš Lenkijos, Vokietijos, Slovėnijos ir Prancūzijos. Dalyviai visą savaitę mokymų metu ne tik sėmėsi patirties iš kursų vadovės Bene Fontaine, bet ir dalinosi savo mokyklų patirtimi, patarimais kaip kurti žalias, tvarias aplinkas, kaip ugdyti vaikų meilę gamtai ir tvariai aplinkai, kokias žalais iniciatyvas jau kūrė savo mokyklų erdvėse ir kartu su mokiniais.
Kursų metu pateikta daug praktinės medžiagos apie medžių svarbą mokyklų aplinkoje, apie vaikų ugdymą lauke, natūralių pievų kūrimą, apie biofilinio dizaino kūrimo galimybes mokyklų erdvėse ir kitas tvarias gamtai idėjas bei metodus. Be galo smagu buvo matyti vaikiškų knygų panaudojimą net ir dirbant su suaugusiais J.
Ypatingą įspūdį dalyvėms paliko praktinė diena asmeniniame dėstytojos kurtame permakultūriniame ūkyje, kuriame mokymosi erdvės perkeltos po saulėtu dangumi, patiriant aplinkos poveikį ugdantis ir išbandant gamtos teikiamas erdves. Kursų diena praleista atviroje mokymosi erdvėje leido pasimėgauti Tenerifės saulės spinduliais praktiškai išbandyti alijošiaus naudą bei suprasti žalių augalų atspalvių įvairovę.
Taip pat buvo aplankytos miestelio mokyklos erdvės, lauko darželis, miesto parkai, kurie puikiai išnaudojami kaip atviros ugdymosi aplinkos.
Kursų metų kartu su kitais dalyviais buvo išdiskutuotos idėjos, kaip mokyklos gyvenime galime spręsti vis labiau atsirandantį ekologinį nerimą: įtraukiant ekologinį ugdymą į programas, organizuojant ekologines projektines veiklas, skatinant tvarų įstaigos veiklos organizavimą, gerinant mokyklos aplinkas, skatinant darbuotojų ir vaikų ekologinį sąmoningumą, kviečiant į pagalbą aplinkosaugines vietos organizacijas, tyrinėjant gamtą ir skatinant sodininkystę, rūšiuojant atliekas, mažinant vartotojiškumą. Šie veiksmai, tai tik keli būdai kaip būtų kaip būtų galima mažinti ekologinį nerimą.
Mokyklos personalas ir vadovai turėtų būti pavyzdys mažiesiems ugdytiniams, įgyvendindami aplinkai draugiškus sprendimus ir elgesį. Tikime, kad įgyta patirtis stiprins tvarumo požiūrį ir kartu su bendruomene prisidės prie tvaresnės „Mažų žingsnelių“ kasdienybės.
2024 metų birželio mėnesį dar trys mokyklos mokytojos pagal Erasmus+ projekto „Tvarumas ikimokykliniame ugdyme“ veiklas tobulins kompetencijas tvarumo tema 5 dienų kursuose Malagoje, Ispanijoje.
Projekto veiklos finansuojamos iš Europos Sąjungos pagal Erasmus+ programą.
2024-05-30
——
Erasmus+ projektai įgyvendinti Šakių lopšelyje-darželyje „Berželis“ iki įstaigos reorganizacijos
ERASMUS+ KA1 projektas „STEAM IKIMOKYKLINIAME UGDYME“ 2019-2020
ERASMUS+ projektas „STEAM ikimokykliniame ugdyme“
2020-08-26
https://www.mazizingsneliai.lt/dalijames-patirtimi/
2019-10-25
2019 m. spalio 15-22 dienomis Šakių lopšelio-darželio „Berželis“ pedagogų komanda – projekto koordinatorė, direktorės pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė, direktorė Lina Viliūšienė, ir ikimokyklinio ugdymo pedagogė Vaineta Čėplienė vyko projektinio darbo stebėjimo mokykloje vizito į Portugaliją, Madeiros regioną. Daželis nuo 2019 metų liepos dienos vykdo Erasmus+KA1 tarptautinį projektą „STEAM ikimokykliniame ugdyme“. Tai darbo stebėjimo vizitas (angl. jogshadowing), modeliuojantis įvairiapusiškesnį STEAM ugdymo idėjų supratimą, stebint praktines veiklas bei darbo organizavimą kitose šalyse.
Pedagogės šiltai ir draugiškai buvo sutiktos EB1/PE da Lambada Ponta do Sol unikaliame mokykloje-darželyje, įsikūrusiame senoviniame, buvusio vienuolyno pastate. Čia mokytoja Rosa Luísa Nóbrega da Silva Gaspar pristatė savo mokyklą: jos istoriją, ugdymo ypatumus ir prioritetus. Ši mokykla ypatingą dėmesį skiria ekologijai, turi savo parengtą gamtosauginio ugdymo vadovėlį, programą, pagrįstą integraliais ugdymo metodais. Pedagogės turėjo galimybę stebėti ugdomąsias veiklas, kurių didžioji dalis organizuojama dalykų integracijos principu, nes mokykloje, kaip ir visame regione, daug dėmesio skiriama inovatyviam ugdymui. Vizito metu buvo stebimos vaikų veiklos, bendrauta su mokytojais. Užsiėmimų metu vaikai kartu su pedagoge Rosa atliko užduotis su robotukais ir kitais interaktyviais prietaisais ir žaislais. Vaikai programavo robotukų kelią, piešė labirintus, naudojo spalvų kodus. Jie gana noriai juos naudojo, nebijojo suklysti ir teisingai atlikti užduotis. Per mokyklos vaikų muzikinį pasirodymą, kuriame buvo parodyta muzikos, judesio, improvizacijos visuma, vaikai emocingai perdavė mums savo šaliai būdingą ritmiką ir nuotaiką.
Anglų kalbos užsiėmimo metu, buvo vykdomos veiklos su interaktyvia lenta. Žaidimų metu vaikai naudojo mini robotukus „ozobotus“. Buvo sukuriamos užduotys, kurias vaikai atlikdavo su „ozobotais“. Vaikų aktyvumas, laisvumas, nebijojimas suklysti buvo matomas viso užsiėmimo metu. Vaikai su robotukais dirba labai dažnai, todėl šie vaikų įgūdžiai gerai susiformavę. Pedagogai perimtą Portugalijos vaikų programavimo pradžiamokslio su „ozobotais“ patirtį perduos mūsų mokyklos pedagogams, kurie supažindins su šia programa vaikus ir kartu jie kurs trajektorijas, labirintus robotukų kelionėms.
Portugalijoje į pirmą klasę vaikai eina nuo 5-6-erių metų. Tai gana anksti, nes vaikai ten praleidžia visą dieną, nemiega pietų miego ir nevisiems lengva taip ilgai susikoncentruoti į tam tikrą veiklą. Kai kurie darželinukai ir pradinukai mokykloje būna iki pusė septintos vakaro. Mokykloje dirba dailės, kūno kultūros, anglų kalbos mokytojai, kurių pamokos su vaikais trunka iki valandos.
Baigiantis vizitui spalio 21 dieną teko garbė dalyvauti priėmime pas Madeiros regiono Švietimo reikalų sekretorių Jorge Carvalho, kuris yra lankęsis Lietuvoje ir mūsų šalis jam palikusi puikų įspūdį. Vizito metu aptartos tolimesnės bendradarbiavimo galimybės, sekretorius pristatė švietimo sistemą Madeiroje, švietimo ypatumus gyvenant saloje, bendradarbiavimo su tėvais patirtis, pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Kaip teigė Jorge Carcalho „Švietime mes problemų neturime, jos labai menkos, ir jei iškyla sunkumų, juos sprendžiame bendradarbiaujant su tėvais“. Nuo rugsėjo mėnesio Portugalijoje penktose klasėse knygas pakeitė plančetės, tad šiuo metu džiaugiasi padidėjusia penktokų motyvacija mokytis.
Pedagogės vizito metu turėjo galimybę praturtinti ne tik edukacinį akiratį, bet ir pasigrožėti nepakartojama Madeiros gamta, dalyvauti vietos folklorinio ansamblio koncerte, pažinti vieną iš tolimesnių ES šalies žmones. Labiausiai žavėjo Madeiros salos gamta, kalnuotos vietovės, šiltas klimatas. Madeira – vulkaninės kilmės sala, todėl ir jos kraštovaizdis išskirtinis. Kelionės metu pedagogės aplankė ir sostinę Funšalį, taip pat keliavo į šiaurinę salos dalį, kur matė ir geltono smėlio paplūdimius
Visos projekto veiklos finansuojamos Erasmus+ projekto lėšomis. Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”
Apie Šakių lopšelio –darželio „Berželis“ pedagogių vizitą Madeiros salos elektroninėje spaudoje:
Nuotraukos https://www.mazizingsneliai.lt/naujienos/erasmus-darbo-stebejimo-vizitas-portugalijoje/
Viešinimas kitose svetainėse:
2019-08-25
Straipsnis apie kursus Graikijoje:
Rugpjūčio 12-16 dienomis trys Šakių lopšelio-darželio „Berželis“ pedagogės – D.Kazakauskienė, R.Žemaitienė ir O.Sakalauskienė dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose „EESTE[A]M – Early Education STE[A]M“ Atėnuose, Graikijoje. Tai viena iš tarptautinio ERASMUS+ KA1 „STEAM IKIMOKYKLINIAME AMŽIUJE“ projekto veiklų. Tarptautinis įstaigos projektas skirtas suteikti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams žinių ir praktinių idėjų, kaip į ugdomąsias veiklas įtraukti STEAM metodiką (S-gamtamokslinis ugdymas, T-technologinis ugdymas, E-inžinerinis ugdymas, A-menų ugdymas, M-matematinis ugdymas).
Pedagogės grįžusios po kursų, neslepia džiaugsmo už galimybę dalyvauti kursuose, kuriuose visos patobulėjo tiek dalykine prasme, tiek asmenine.
Visas kursų dėmesys buvo telkiamas į STEAM veiklų praktiką ankstyvajame amžiuje. Kursų metu pedagogės buvo supažindintos su įvairiomis kompiuterinėmis programėlėmis, svetainių kūrimu, technologiniais ir mokomaisiais žaidimais. Kartu su kursų lektoriumi Dr. Petros Georgiakakis eksperimentavo ir plėtojo naujas mokymosi praktikas ir metodus pritaikytus STEAM ugdymui. Praktiškai išbandė robotuką – Cubetto, kuris moko kompiuterinio programavimo pagrindų per nuotykius ir žaidimus. Taip pat su kamuoliuku robotu – Sphero, kurį galima valdyti išmaniuoju telefonu ir planšetiniu kompiuteriu. „Šios kelionės metu įgyta patirtis yra neįkainojama. Visi mano lūkesčiai įgyvendinti su kaupu. Pirmiausia tikrai patobulinau savo anglų kalbą, suprantu daugiau ir drįstu kalbėti. Antra, daug sužinojau apie STEAM ugdymą, ypač apie technologijų naudojimą ugdant vaikus. Sunku net patikėti, kiek priemonių ir programėlių jau yra sukurta, bet apie jas mes nežinome, arba mums Lietuvoje jos dar nėra prieinamos. Ypač patiko OSMO programėlė sukurta veikti su Iphone plančetėmis ar telefonais. Veikiant su šia programa jautiesi lyg žengęs žingsnį į priekį technologijų pasaulyje.“ – teigė R.Žemaitienė.
Nors kursų metu Atėnuose tvyrojo didžiulis karštis, tai nesutrukdė pedagogėms ir susipažinti su Atėnuose lankomais objektais bei gražiomis jūros pakrantėmis. „Galiu tvirtai teigti, kad įgijau labai daug patirties. Ši šalis toli nuo Lietuvos, yra galimybė pamatyti ir pajusti visiškai skirtingą kultūrą. Išbandžiau tradicinius patiekalus. Buvo smagu matyti nuolat besišypsančius veidus, teigiamas emocijas, labai malonius žmones. Yra nuostabu pamatyti pačias gražiausias vietas, salas ir pamatyti šią šalį iš arti. Be abejonės, pažinti Graikijos istoriją , pamatyti įspūdingąjį Akropolį, kitus senovinius graikų statinius iš arti yra nuostabu. Išgyventi tikrą Graikijos vasarą yra labai didelis iššūkis, nes karštis tikrai nelietuviškas. Belieka džiaugtis kiekviena saulėta diena.“ – džiaugiasi O.Sakalauskienė.
„Džiugu, kad kelionėje buvo įvairių pirmų kartų, tiek naujų, nepartirtų emocijų, įgautų naujų žinių, patirčių“ – teigia projekto koordinatorė direktoriaus pavaduotoja ugdymui D.Kazakauskienė. „Tokie projektai augina mus kaip pedagogus, suteikia pasitikėjimo, įkvėpimo ir noro dirbti.“
Įstaigos pedagogės dabar sparčiai ruošiasi naujiems artėjantiems mokslo metams, išbando naujas pasiūlytas priemones ir ruošiasi pranešimui įstaigos pedagogėms.
Kita Erasmus+ KA1 projekto „STEAM ikimokykliniame amžiuje“ veikla jau numatyta spalyje- darbo stebėjimo vizitas Portugalijoje, Madeiroje.
https://www.mazizingsneliai.lt/naujienos/kvalifikacijos-tobulinimo-kursai-atenuose/
2019-08-09
Pedagogių lūkesčiai prieš kursus
https://www.mazizingsneliai.lt/naujienos/erasmus-projekto-steam-ikimokykliniame-ugdyme-veiklu-pradzia/
2019-06-05
2019 metais vasario mėnesį Šakių lopšelis-darželis „Berželis“ teikė paraišką programos „Erasmus+“ bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo 1 pagrindinio veiksmo (asmenų mobilumas mokymosi tikslais) projektų atrankai. Džiaugiamės, kad paraiška buvo įvertinta teigiamai ir mūsų projektas „STEAM ikimokykliniame ugdyme“ pateko tarp šiais metais finansuojamų projektų. Projekto mobilumams organizuoti skirta 10782,00 eurų dotacija. Projekto vykdymo laikotarpis 2019-07-01- 2020-08-31.
Pagal šį pagrindinį veiksmą remiama mobilumo mokymosi tikslais projektai, pagal kuriuos bendrųjų dalykų ir specialybės dalykų mokytojams, švietimo įstaigų darbuotojams ir kt. siūlomos galimybės įgyti mokymosi ir (arba) profesinės patirties kitoje šalyje. Tarptautinis įstaigos projektas „STEAM ikimokykliniame ugdyme“ skirtas suteikti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams žinių ir praktinių idėjų, kaip į ugdomąsias veiklas įtraukti STEAM metodiką (S-gamtamokslinis ugdymas, T-technologinis ugdymas, E-inžinerinis ugdymas, A-menų ugdymas, M-matematinis ugdymas). Šis projektas įstaigos pedagogams, tėvams ir vaikams suteiks galimybę į ugdymą pažvelgti kitaip ir atlieps šiuolaikinių vaikų poreikius.
Projekto tikslas – įgyti tarptautinės patirties STEAM ugdymo praktikose ikimokykliniame ugdyme.
Projekto uždaviniai:
– įgyti žinių apie STEAM veiklas ikimokyklinio ugdymo įstaigose kursuose Graikijoje;
-susipažinti kokios diegiamos pažangios praktikos, pedagoginės inovacijos, kuriamos netradicinės
ugdymo aplinkos stebint veiklą Islandijos ir Portugalijos darželiuose;
– taikyti STEAM veiklas ugdyme; organizuoti vaikų ugdymo(si) procesą STEAM metodikos
edukacinėse erdvėse;
– sukurti STEAM metodinių priemonių ir veiklų praktinį rinkinį, kuriuo galėtume pasidalinti su rajono ir
respublikos pedagogais;
– skatinti pedagogų motyvaciją, plėtojant pedagogų profesinį bei asmenybės tobulinimą.
– organizuoti STEAM metodikos įgytų įgūdžių ir kompetencijų sklaidą šalies ikimokyklinio ir
priešmokyklinio ugdymo pedagogams.
Projekto metu bus:
– įvykdyti 6 tarptautiniai mobilumai; (2 pedagogai dalyvaus kursuose, 2 pedagogai dalyvaus darbo
stebėsenos veiklose Madeiroje ir 2 pedagogai dalyvaus darbo stebėsenos veiklose Islandijoje);
– suaktyvės pedagogų bendradarbiavimas, stiprės ryšiai tarp bendruomenės narių, didės pedagogų
motyvacija ir iniciatyvumas.
– plėtosis gebėjimai sudaryti tinkamas sąlygas vaikų savaiminei veiklai, stebėjimams,
eksperimentavimui, tyrinėjimams ir pan.;
– pedagogai žinos apie STEAM veiklų galimybes organizuojant ikimokyklinio ugdymo procesą, jų
naudą, lygins Europos šalių patirtį STEAM metodikoje su Lietuvos;
– vaikų veikla taps įdomesnė, naudojant įvairias STEAM veikloms skirtas priemones. Vaikai noriau
dalyvaus ugdyme;
– pedagogai pagerins IKT naudojimo įgūdžius (ugdymo procese naudos robotukus ir kitas inžinerines
ir technologines metodines priemones);
– ugdomi naujais metodais vaikai įgis kompetencijų, kurių jiems prireiks pradinėse klasėse;
– tobulinamos pedagogų profesinės ir dalykinės kompetencijos, užsienio kalbos įgūdžiai.
Šiuo metu su Švietimo mainų paramos fondu pasirašomos sutartys, vyksta projekto parengiamieji darbai. Sukurta darbo grupė planuoja mobilumus ir veiklas.
ERASMUS+ KA2 PROJEKTAS „PAMIŠĘ DĖL SVEIKO GYVENIMO BŪDO“ 2016-2018
Projekto „Pamišę dėl sveiko gyvenimo būdo“ internetinis puslapis
http://hookedontohealthylifestyle.blogspot.com/
Projekto rezultatų sklaidos platforma
2017-2018 ANTRIEJI PROJEKTO METAI
2018-06-28
Po ilgų klajonių į darželį vėl grįžo mūsų lėlė Kakė Makė. Šiais metais ji apkeliavo Vengriją, Ispaniją ir Italiją. Visi jos nuotykiai aprašyti su nuotraukomis didžiuliame ir storame dienoraštyje.Vaikai su džiaugsmu pasitiko Kakės Makės grįžimą.
2018-06-15
Straipsnis apie mūsų projektą
http://www.erasmus-plius.lt/rezultatas/mazieji-europos-pilieciai-pamise-del-sveiko-gyvenimo-budo-310
2018-05-18
Gegužės 14-18 dienomis vyko paskutinis projekto parnerių susitikimas Šakiuose. Į darželį atvyko 14 svečių delegacija iš visų projekte dalyvaujančių šalių. Svečiams pristatytas tradicinis darželio modelis Lietuvoje, apžiūrėtos grupių patalpos, lauko aplinka. Gegužės 15 dieną svečiai lankėsi savivaldybėje, kur Šakių vicemeras Bernardinas Vainius pristatė Šakių rajono specifiką, faktus ir trumpai pristatė švietimo sistemą rajone. Svečiai tą dieną vakare taip pat lankėsi ir Plokščių mokykloje daugiafunkciame centre, kur buvo pristatyta kitokiu darbo modeliu dirbanti mokykla – kuomet tarp savęs dera ir ikimokyklinis ugdymas, ir bendrasis ugdymas, ir neformalusis vaikų ugdymas bei suaugusiųjų švietimas. Gegužės 17 dieną svečius noriai priėmė ir „Varpo“ mokyklos bendruomenė. Užsienio svečiai stebėjosi mokyklos dydžiu, rūsio galerijomis bei gražiai sutvarkyta meniškai apipavidalinta mokykla.
Trečiadienį, gegužės 16 dieną svečiai dalyvavo veiklose kartu su vaikais grupėse. Nors daugumai darželio vaikų anglų kalba girdėta tik iš animacinių filmukų, tačiau veiklos vyko kaip niekad sklandžiai ir vaikų susidomėjimas buvo begalinis. Kiekvienos šalies atstovai veiklas vedė skirtingose vaikų grupėse. Vaikams buvo pristatomi tos šalies vaisiai ir daržovės: graikės mokė vaikus pažinti abrikosus, italės vaišino apelsinais ir spaudė su vaikais sultis, mokytoja iš Jungtinės Karalystės organizavo įvairius žaidimus su vaisiais ir daržovėmis, ispanai pristatė savo pasididžiavimą – artišoką. Vengrės vėrė džiovintų vaisių karolius, latviai – gamino vaisių ežiukus. Vaikai taip pat dalyvavo ir sportinėse veiklose kartu su svečiais.
Susitikimo metu projekto dalyviai aptarė visų dvejų metų projekto rezultatus ir veiklas. O rezultatas nėra vien tik susitikimai projekto šalyse. Projekto metu buvo sukurtas šalių sezoninių vaisių ir daržovių kalendorius, išleista šalių receptų patiekalų knyga, muzikinis diskas, kuriame vaikai skirtingomis kalbomis dainuoja apie sveikus produktus, sukurta sportinių veiklų brošiūra, sukurtas video apie tradicinius žaidimus kiekvienoje šalyje, sukurtos lauko lysvės ir dar daugelis kitų veiklų. Džiugu, kad viso projekto metu- sveika gyvensena tapo kasdienybe visose darželio veiklose.
Svečiams taip pat organizuotos ir pažintinės veiklos Šakių rajone- aplankyti Zyplių, Gelgaudiškio, Paliekio dvarai, dalyvavo šakočio kepimo edukacijoje Lekėčiuose.
Projekto koordinatorius direktorės pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė
spalv
2018-03-13
Projekto veiklos kviečia rūpin tis sveikata ir geromis emocijomis. Viena iš projekto veiklų – sporto švenčių organizavimas projekto partnerių mokyklose. Kovo 15 dieną buvo organizuota penkiamečių „Meškučių“, „Zuikučių“ ir „Varpelio“ grupių sporto šventė, kurią organizavome Šakių Jaunimo ir Kūrybos sporto centre. Vaikai dalyvavo judriose estafetėse, šoko bendrus šokius ir džiaugėsi galėdami sportuoti erdvioje salėje. Šventėje dalyvavo ir palaikymo komandos – vaikų tėveliai. Po šventės visi vieningai kalbėjo – „Tokios šventės reikalingos, smagios ir jų reikia kuo dažniau“.
2018-03-13
PROJEKTO PARTNERIŲ SUSITIKIMAS GRAIKIJOJE
Kovo 5-9 dienomis dvi darželio pedagogės Sandra Naujokaitienė ir Dovilė Kazakauskienė lankėsi Graikijoje, Larisos mieste su tikslu susitikti su projekto partneriais ir aptarti projekto veiklas bei eigą. Tai jau šeštasis projekto partnerių susitikimas, kuris vyko 16-oje Domikos mokykloje.
Vizito metu projekto koordinatoriai ir juos lydintys pedagogai dalyvavo projekto darbiniuose susitikimuose, aptarimuose. Buvo peržvelgtos jau įvykę veiklos. Pristatyta receptų knyga, pristatyta tradicinių žaidimų iš visų šalių filmas su jį lydinčiu veiklų aprašymu anglų kalba, aptartos keliaujančių augintinių veiklos.
2018-02-18
Arkliuko Balios iš Graikijos nuotykiai Lietuvoje
Iš kart po Naujųjų metų darželį pasiekė sunki siunta iš Graikijos. Visų džiaugsmui – tai arkliukas vardu Balios iš Larisos miesto Graikijoje. Iš pradžių arkliukas svečiavosi „Drugelių“ grupėje. Vėliau jo nuotykiai tęsėsi „Kodėlčiukų“ grupėje. Tiek vienos, tiek kitos grupės vaikai arkliuku rūpinosi, prižiūrėjo, mylavo ir su džiaugsmu nešėsi namo. Tikimės, kad nors ir Lietuvoje žiemą labai šaltą, arkliukas praleido laiką labai noriai.
Kaip sekasi mūsų darželio herojai lėlėi Kakei Makei, kur šiuo metu vieši Vengrijoje,galite pamatyti trumpame filmuke projekto bloge
http://hookedontohealthylifestyle.blogspot.lt
2017-11-27
LIŪTUKO IŠ JUNGTINĖS KARALYSTĖS NUOTYKIAI DARŽELYJE
Nuo rugsėjo pabaigos įstaigoje gyvena Liūtukas PRIDE, kuris saugiai dėžėje paštu atkeliavo iš Varviko, Jungtinės Karalystės. Liūtukas aplankė „Katinėlių“, „Žiedelių“, „Meškučių“, „Varpelio“ ir „Zuikučių“ grupes. Liūtukas patyrė be galo daug įvairių nuotykių, dalyvavo veiklose kartu su vaikais, keliavo po Šakius, pas vaikus į namus, dalyvavo darželio ir grupių renginiuose. Vaikai susipažino su Liūtuko namais, jo gimtuoju miestu, Jungtine Karalyste, piešė šios šalies vėliavas ir patį liūtuką. Visus nuotykius su nuotraukomis aprašė liūtuko dienoraštyje. Štai keletas Liūtuko smagių akimirkų…
2017-10-12
PROJEKTO PARTNERIŲ SUSITIKIMAS JUNGTINĖJE KARALYSTĖJE
Prasidėjus naujiems mokslo metams ir antriesiems tarptautinio KA2 strateginių mokyklinių partnerysčių projekto „HOOK ONTO HEALTHY LIFESTYLE“ (projekto Nr. 2016-1-ES01-KA219025088_6) metams, organizuotas projekto partnerių koordinatorių ir mokyklų pedagogų susitikimas Jungtinėje Karalystėje spalio 2-6 dienomis. Nors tai ir penktasis susitikimas, bet jis labai svarbus, kadangi reikia aptarti šių mokslo metų veiklas, numatyti projekto valdymo ir organizavimo klausimus. Šiame vizite dalyvavo dvi Šakių lopšelio-darželio pedagogės meninio ugdymo pedagogė Lina Bakaitienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui, kuri ir yra projekto koordinatorė, Dovilė Kazakauskienė.
Trys vizito darbo dienos buvo labai produktyvios. Susipažinta su Emscote Infant mokykla, ir jos padaliniu All Saints Junior mokykla Varvike. Dalyvauta mokyklos pamokose, organizuotos veiklos su vaikais, kuriuose mūsų darželio pedagogės pristatė Lietuvių liaudies tradicinius šokius ir pasakojo kaip švenčiama diena „Visa Lietuva šoka“ Šakiuose ir visoje Lietuvoje. Vaikai daug klausė apie Lietuvą, apie mūsų klimatą, gamtą, gyvūnus, sporto šakas, maistą ir pan.
Mokyklos personalas- tiek mokytojai, tiek mokytojų padejėjai daug pasakojo apie Anglijos švietimo sistemą, jos trūkumus ir privalumus, apie problemas iškylančias dėl privalomo mokymo nuo keturių metų. Daugumos pedagogų nuomone, Anglijoje vaikai per anksti verčiami mokytis rašyti, skaityti ir skaičiuoti.
Partnerių susitikimuose aptartos šių metų projekto veiklos: lankstinuko apie sporto veiklas darželiuose ir mokyklose kūrimą, video apie tradicinius žaidimus kūrimą bei maisto meno akcijų organizavimą.
Kitas šeštasis projekto partnerių susitikimas numatytas 2018 metų kovo 5-9 dienomis Graikijoje Larisa mieste.
2017-09-29
Džiugu,kad augintinis Liūtas PRIDE iš Jungtinės Karalystės saugiai atkeliavo į darželį. Savo nuotykius jis pirmiausia pradės kartu su priešmokyklinio amžiaus „Katinėlių“ grupės vaikais,vėliau su priešmokyklinio amžiaus „Žiedelių“ grupės vaikais. Lauksime nuotraukų ir įspūdžių iš jo viešnagės.
2017-09-20
Vasarą prabėgo ir džiaugiamės galėdami pradėti antruosius projekto metus. Laukia įdomūs, pilni veiklų ir patyrimų metai. Rugsėjo 18 dieną mes išlydėjome savo numylėtą lėlę KAKĖ MAKĖ į kelionę į Ispaniją. Lauksime grįžtant ir laukiame atkeliaujant naujo augintinio iš Jungtinės Karalystės.
2017-07-10
Kakė Makė grįžo. Sėkmingai apkeliavusi Latviją, Ispaniją ir Graikiją pilna nuotaikingų pasakojimų, nuotraukų dėžė su dienoraščiu mums atskleidė jos nuotykius ir klajones.
2016-2017 projekto metai
2017-0615
Šiltai vasarai atkeliavus, darželio kieme buvo įkurtos ekologinės lysvės, kur susodintos projekto partnerių atsiųstos sėklos. Nekantraujame sužinoti, kas iš jų išaugs.
2017-05-22
Gegužės mėnesį „Varpelio“,„Meškučių“ ir „Zuikučių“ grupėse savo nuotykius patyrė augintinis-sraigė iš Katalonijos, Ispanija.
Jos nuotykiai žaismingose fotografijos:
2017-04-06
Vasario 27 – balandžio 7 dieną mūsų darželyje gyveno Erasmus+ projekto „Pamišę dėl sveiko gyvenimo būdo“ Vengrijos partnerių darželio augintinis- žaliasis paršiukas MASZOLA. Augintinis gyveno „Saulyčių“, „Bitučių“ , „Katinėlių“ ir „Žiedelių“ grupėse. Vaikai susipažino su kartu su Maszola atkeliavusiais daiktais- Vengrijos žemėlapiu, augalų kalendoriumi, maisto ir receptų knyga, dienoraščiu, kuriame aprašytos paršiuko veiklos Italijoje, klausėsi dainų. Paršiukas MASZOLA dalyvavo įvairiuose tuo metu darželyje vykusiuose renginiuose, ėjo kartu su jais į lauką, sprendė užduotis, gėrė arbatą ir keliavo pas vaikus į namus. Balandžio 11 dieną paršiukas iškeliauja tolimiems savo nuotykiams į Latviją.
Mūsų darželio herojus- KAKĖ MAKĖ –šiuo metu laiką leidžia Graikijoje. Mėgaujasi gera kompanija, geru oru ir net jai buvo sukurta draugė KAKĖ MAKĖ 2.
Augintinių nuotykiai nuo balandžio mėnesio tęsis toliau. Laukite naujienų.
Daugiau nuotraukų mūsų socialinėje erdvėje:
2017-03-29
PROJEKTO PARTNERIŲ SUSITIKIMAS ITALIJOJE
Kovo 20-24 dienomis trys įstaigos pedagogės R. Žemaitienė, O. Sakalauskienė ir D. Kazakauskienė dalyvavo trečiajame projekto „Pamišę dėl sveiko gyvenimo būdo“ partnerių susitikime Italijoje, Atri mieste. Susitikimo metu aplankytos Atri mieste esančios bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos, projekto partneriai aptarė projekto vykdomas veiklas, numatyti tolimesni uždaviniai ir veiklos. Pedagogė D.Kazakauskienė mano, kad „Išvyka į Italija leido suprasti, kad ,,ne šventieji puodus lipdo“, t. y. ne viskas užsienyje yra geriau ir gražiau, mes patys taip pat dirbame tikrai gerai – tai kelia pedagogų savivertę, ko lietuviams labai trūksta.“
Pedagogė O.Sakalauskienė teigia, kad aplankytos įstaigos paliko didelį įspūdį – vaikai ir pedagogai laisvai bendraujantys, sudarytos sąlygos ugdytis bei tobulėti. „Pastebėti skirtumai: vaikai Italijos darželiuose nemiega pietų miego nes jie ten būna iki pietų. Vaikų skaičius grupėse panašus kaip Lietuvoje- apie 20 vaikų, tarp jų taip pat puikiai socializuojasi vaikai su specialiais poreikiais. Darželiuose nėra elektroninių dienynų. Lyginant aplankytus darželius su savo įstaigomis, ryškiausias pastebėtas skirtumas – lauko aplinka, kuri pas mus gerokai turtingesnė.“ – mano pedagogė.
Pedagogė R. Žemaitienė teigia „Iš projekto labiausiai įstrigo, kad Italijoje daug saulės, šilumos, linksmi žmonės ir ramybė. Žvelgiant tiek į vaikus, tiek į suaugusius atrodo, kad jie niekur neskuba, yra ramūs ir dėl nieko pernelyg nesijaudina. Mokymosi įstaigų aplinka sutvarkyta paprastai, keletas papuošimų ir plakatų rodė, kad laukiama svečių, bet nesimatė pedantiškos tvarkos ir perdėto pasiruošimo, kurį pastebėtume Lietuvos mokymosi įstaigose, ypač darželiuose. Visos mokymosi įstaigų darbuotojos mus pasitiko su šypsena, žavėjo savo komunikabilumu, nes lengvai pralaužia kalbos barjerą ir kalba, kažką aiškina, savo gimtąja kalba, jei nemoka anglų kalbos. Stebino mažas ugdymosi priemonių pasirinkimas mažamečių klasėse: keletas stalo žaidimų, kaladėlių rinkinių, virtuvės komplektas, plastikinių gyvūnų dėžė, stalo futbolas ir tai praktiškai viskas, ką vaikai patys laisvai gali pasiimti žaidimams. Mums neįprasti ir keisti pasirodė vaikų pusryčiai mažiausiųjų mokyklėlėje (3 – 6m.), vaikams buvo paduotos batono riekutės aplietos alyvuogių aliejumi, o atsigėrė vaikai vandens iš čiaupo. Lyginant su Italijos darželiais – mokyklėlėmis, mes esame turtingi savo lauko aikštelėmis, kuriomis italai negali pasigirti. Viena įstaiga turėjo mažą aikštelę su lauko priemonėmis, bet vaikų tą dieną niekas ten nevedė, kitos įstaigos neturi lauko aikštelių išvis. Mes lietuviai esame pernelyg susikaustę, įsitempę ir į viską žiūrime su didele atsakomybe ir nerimu, bet juk rami aplinka formuoja ramius santykius, požiūrį į gyvenimą, to ir reikėtų pasimokyti iš italų. Šis projektas ne tik sudaro galimybę pasisemti visokeriopos patirties, bet ugdo pasitikėjimą savimi, motyvuoja tobulėti, gerinti užsienio kalbų įgūdžius.“
Ketvirtasis projekto partnerių susitikimas suplanuotas gegužės 22-26 dienomis Latvijoje.
2017-01-25
Antrasis Erasmus+ projekto partnerių susitikimas Ispanijoje
2017 m. sausio 16-20 dienomis Ispanijos Lerida mieste vyko antrasis Šakių lopšelio – darželio „Berželis“ vykdomo Erasmus+ strateginių partnerysčių projekto „Pamišę dėl sveiko gyvenimo būdo“ partnerių susitikimas. Susitikimą organizavo projekto koordinatoriai Paisos Catalans mokykla. Susitikime dalyvavo įstaigos pedagogės direktorės pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė ir vyresnioji auklėtoja Aušra Kasparavičienė. Susitikimo metu projekto partneriai iš Ispanijos, Italijos, Latvijos, Graikijos, Jungtinės Karalystės ir Vengrijos aptarė projekto vykdomas bei nuveiktas veiklas, pristatė savo šalių maisto kultūrą, dalyvavo Katalonų organizuotoje projekto programoje, aptarė tolimesnius projekto etapus, dalyvavo veiklose su vaikais, susipažino su mokykla, savivaldybės atstovais, aplankė miestą, dalyvavo pažintinėse ir edukacinėse veiklose ne tik mokykloje.
Ispanijoje mokyklą vaikai pradeda lankyti nuo trijų metų, nors privalomas lankymas nuo šešerių. Buvo lankoma mokykla, kurioje mokosi 3 – 12 metų vaikai. Ketverių metų vaikai jau pradedami mokyti anglų kalbos. Pasak mokyklos direktoriaus, jų šalis prioritetu laiko vaikų ugdymą ir integravimąsi į Europą. Didelį įspūdį paliko trimečių ir keturmečių vaikų gebėjimas klausytis ir išgirsti, ką sako mokytoja, nepaisant ispanų pietietiško temperamento, mokėjimas susikaupti bei mažųjų savarankiškumas. Sužavėjo šilti ir draugiški visos mokyklos bendruomenės tarpusavio santykiai, vaikų ir mokytojų artimas ryšys, kartu išlaikant pagarbą mokytojui. Pati mokykla labai paprasta, labiau primenantį darželį bet kartu ir miela, vaikiškai žaisminga aplinka, bylojanti apie ją lankančių vaikų ugdymosi gebėjimus ir galimybes. Buvo įdomu pažinti ispanų kultūrą, paragauti tradicinių patiekalų, dar neragautų jūros gėrybių. Ypač džiugino ispanų tolerancija, draugiškumas ir nuoširdus bendravimas.
Trečiasis projekto partnerių susitikimas planuojamas Italijoje, Atri mieste kovo 20-24 dienomis.
2016-12-19
2016-12-16
Katinėlių grupė kartu su tėveliais gamino Kalėdinius sausainius pagal Vengrijos receptą.
2016-11-29
Lapkričio mėnesį mūsų darželyje gyveno maža vištelė- Italijos regiono Arti simbolis. Vaikai susipažino su vištele kartu atsiųstais lankstinukais: miesteliu, mokykla, Italijoje auginamais sezoniniais augalais. Apžiūrėjo sėklas, kurias sodins pavasarį. Daugiausia emocijų vaikams sukėlė Itališkos dainos.
2016-11-23
Pirmasis projekto partnerių susitikimas Vengrijoje
Lapkričio 14-18 dienomis Šakių lopšelio – darželio „Berželis“ pedagogė Vaineta Čėplienė, direktorė LinaViliūšienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė lankėsi Vengrijos Šehesfehervar mieste. Vizitas vyko pagal projekto Erasmus KA2 tarpmokyklinių strateginių partnerysčių gerosios praktikos mainų tarptautinį projektą „Hooked onto healthy lifestyle“ (Pamišę dėl sveiko gyvenimo būdo). Vizito metu susitiko septynių šalių projekto dalyviai iš Ispanijos, Graikijos, Italijos, Latvijos, Jungtinės Karalystės ir Vengrijos. Tai pirmasis projekto vizitas. Susitikimo metu aplankyti trys miestelio darželiai, susipažinta su jų aplinka, vestos veiklos kartu su vaikais, pristatytos šalių švietimo sistemos bei organizacijos, aptartos jau vykę projekto veiklos bei detalizuojamos ir tikslinamos tolimesnės šių mokslo metų projekto veiklos.
Pagrindiniai projekto uždaviniai: pagerinti kompetencijas plėtojant mokymosi visą gyvenimą užsienio kalbų įgūdžius, skatinti vaikus domėtis ir suprasti kultūrų įvairovę, mokytis iš kur atsiranda maistas ir kaip jis skirtingose šalyse naudojamas. Svarbiausias tikslas – dalintis savo kultūros paveldu per kultūrinę ir sodininkystės kelionę integruojant menus, kompiuterines technologijos ir sodininkystės įgūdžius.
Šakių „Berželio“ pedagogės pastebėjo, kad lankyti darželiai Vengrijoje išsiskiria vaikų darbelių gausa – daugybė mažomis rankutėmis sušildytų meno kūrinėlių puošia grupių patalpas, koridorius. Įspūdį paliko muzikalūs, dainingi vaikai, noriai ir energingai žaidžiantys vengrų liaudies žaidimus, dainuojantys liaudies dainas.
Lygindamos aplankytas įstaigas su lietuviškom, pedagogės pastebėjo, kad edukacinės erdvės Lietuvoje gerokai turtingesnės. Grupių patalpos mažesnės, nors vaikų skaičius grupėse gali būti iki 25. Grupėse nėra stacionarių lovyčių popiečio miegui. Vaikų poilsiui naudojami plastikiniai gultukai, kuriuose mažyliai nenusirengę drabužėlių gali pailsėti. Ugdymo priemonės nedaug kuo skiriasi nuo mūsų darželių. Vengrijoje daugiau dėmesio skiriama socialinių įgūdžių ugdymui, jie daugiau mokomi praktiškumo.. Vengrijoje projekto dalyviai kartu su vaikais gamino imbierinius sausainius, susipažino su jų kultūra, tradicijomis, patiekalais, grupėje kepė lietinius blynus, mokė dalyvius savo judrių muzikinių liaudiškų žaidimų.
Kitas projekto vizitas numatytas Ispanijoje sausio mėnesį. Per du projekto veiklos metus iki 2018 rugpjūčio numatyti vizitai visose projekto partnerių šalyse ir baigiamoji vizito partnerių dalyvių viešnagė numatyta Šakiuose 2018 gegužę.
2016-10-19
Priešmokyklinės grupės „Saulytės“ vaikai piešė Erasmus+ logotipą projekto augintinių, atkeliaujančių iš kitų šalių kampeliui darželyje įrengti.
2016-10-01
Šakių lopšelis- darželis „Berželis“ pirmą kartą dalyvauja tarptautiniame projekte
2016-2018 metais mūsų lopšelis- darželis „Berželis“ vykdys Erasmus KA2 tarpmokyklinių strateginių partnerysčių gerosios praktikos mainų tarptautinį projektą „Hooked onto healthy lifestyle“ (Pamišę dėl sveiko gyvenimo būdo). Strateginės partnerystės projektai, skirti remti švietimo įstaigų, jaunimo organizacijų, įmonių, vietos ir regionų valdžios bei nevyriausybinių organizacijų strategines partnerystes. Šis projektas bus vykdomas kartu su projekto parneriais iš Ispanijos, Latvijos, Italijos, Graikijos, Jungtinės karalystės ir Vengrijos. Projekte dalyvaus po vieną ikimokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigą. Pirmasis partnerių susitikimas numatytas Vengrijoje lapkričio 14-18 dieną ir iš mūsų įstaigos į šį susitikimą vyks vyresnioji auklėtoja Vainata Čėplienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė. Per du projekto veiklos metu numatyti šeši vizitai visose projekto partnerių šalyse ir baigiamoji vizito partnerių dalyvių viešnagė numatyta Šakiuose 2018 gegužę.
Pagrindiniai projekto uždaviniai: pagerinti kompetencijas plėtojant mokymosi visą gyvenimą užsienio kalbų įgūdžius, skatinti vaikus domėtis ir suprasti kultūrų įvairovę, mokytis iš kur atsiranda maistas ir kaip jis skirtingose šalyse naudojamas. Svarbiausias tikslas- dalintis savo kultūros paveldu per kultūrinę ir sodininkystės kelionę integruojant menus, kompiuterines technologijos ir sodininkystės įgūdžius.
Projekto metu bus suteikta galimybė organizacijų darbuotojams aplankyti vieni kitus, dalintis patirtimi, mokytis vieni iš kitų, atlikti projekte numatytas veiklas- kurių pagrindinis tikslas- visiems tapti nors kiek sveikesniais Europos piliečiais.
Pirmoji projekto veikla– pristatyti savo šalies personažą. Mūsų vaikai nusprendė, kad jiems mieliausias personažas- knygų personažas- Kakė Makė. Tad žaisminga rankų darbo lėlė, kartu su sezoninių augalu kalendoriumi, receptų knyga, filmais apie mūsų įstaigą, dienoraščiu, lietuviškomis augalų sėklytėmis, lankstinukais apie Lietuvą ir Šakius sugulė į „Saulyčių“ grupės Justo mamos Aurelijos Urbonienės nertą dėžutę ir pirmadienį iškeliauja į Latviją. Pasisvečiavus Latvijoje, mūsų Kakė Makė keliaus toliau, ir taip per du metus apkeliaus visas šešias projekto partnerių šalis ir tik projekto pabaigoje grįš į Lietuvą, ir dienoraštyje galėsime perskaityti jos per du metus patirtus įspūdžius, veiklas, kaip projekto partneriams pavyko atlikti mūsų pavestas užduotis- pasodinti lietuviškų sėklų, pagaminti lietuvišką patiekalą, išspręsti Kakės Makės galvosūkius. Tikimės, kad kelionė paštu Kakei Makei bus saugi ir netrukus latviai mums atsiųs nuotraukas, kaip ji įsikūrė jų darželyje-mokykloje.
Viso projekto metu informacija apie projektą bus keliama į projekto internetinę svetainę http://hookedontohealthylifestyle.blogspot.lt/
Projekto koordinatorius įstaigoje direktorės pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienės
Štai koks siuntinukas spalio 17 dieną iškeliavo į Latviją.
Sezoninių sėklų kalendorius anglų- lietuvių kalbomis. Bitučių grupių vaikai kartu su auklėtoja R. Žemaitiene kartu užrašė visų Lietuvoje augančių daržovių, vaisių ir prieskonių pavadinimus.
o štai kokia graži juodoji višta atkeliavo iš Italijos spalio 24 dieną.