Menu Close

KAS SIEJA ŠAKIUS IR GOLDAPĄ?

                 Lapkričio 26-28 dienomis įvyko pirmasis Erasmus+ projekto „Demokratiškumas ikimokykliniame ugdyme“ mobilumas, kuris vyko Goldapo mieste, Lenkijoje. Vizito metu vyko darbo stebėjimo veiklos T. KOŚCIUSZKO vardo pradinėje mokykloje Nr. 3. Stažuotėje dalyvavo darželio direktorė Lina Viliūšienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė, priešmokyklinio ugdymo mokytojos Dialeta Bendoraitienė ir Diana Šeštakauskaitė. Mobilumai finansuojami pagal Erasmus+ trumpalaikių bendrojo ugdymo institucijų mokinių ir darbuotojų mobilumo programos projekto lėšomis (projekto kodas: Nr, 2024-1-LT01-KA122-SCH-000220339).

                Goldapas ir Šakiai, tai du pasienio miestai, kurie vysto partnerinius kultūrinius mainus jau ne vienerius metus. Projektui apie demokratiją pasirinktas būtent šis miestas, kad galėtume plėtoti mainus bei projektus ir švietimo srityje.

             Dėkingi esame Goldapo savivaldybės atstovei atsakingai už tarptautinius projektus Justynai Charkiewicz, kuri viso vizito metu globojo darželio komandą ir organizavo vizitus ne tik į projekto partnerių mokyklą, bet taip pat sudarė galimybes aplankyti dar tris rajono mokyklas-darželius, bei pakvietė vakarienės su Goldapo meru Konradu Kazanieckiu bei lankytų mokyklų direktoriais ir jų komandomis.

Vizito Goldape metu:

  • aplankytos keturios švietimo įstaigos;
  • Stebėtos penkios atviros mokytojų veiklos;
  • Aptarti būsimi galimi edukaciniai projektai;
  • Vakarienės metu su Goldapo meru Konrad Kazaniecki ir mokyklų direktoriais pasidalinta abiejų šalių švietimų aktualijomis.

Vizito metu pastebėta, kad lenkų mokyklose-darželiuose:

  • turtingos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių aplinkos; daug žaislų, kompaktiški baldai.
  • grupėse vyrauja ryškios spalvos.
  • dirba malonūs, kūrybingi ir svetingi savo darbą mylintys pedagogai;
  • vaikai jau nuo trijų metų mokomi anglų kalbos;
  • pietų miego miega tik trimečiai vaikai;
  • grupėse interaktyvios lentos;
  • mokytojos didelį dėmesį skiria ne tik spausdintinėms, bet ir rašytinėms raidėms.
  • didelės vaikų grupės (25 vaikai vienoje grupėje);
  • Lenkijos ugdymo įstaigose kai kurie mokytojai labiau orientuojasi ne į vaikų ugdymąsi per žaidimą, bet į griežtesnį mokymąsi;
  • veiklos labiau organizuotos, stebėtose veiklose pasigedome vaikų inicijuotų veiklų, patyriminų veiklų;
  • įdomu tai, jog kiekvienoje ugdymo įstaigoje yra bendra rūbinė;
  • Lenkijoje aplankytos ugdymo įstaigos skiria mažiau dėmesio buvimui lauke;
  • lankytų ugdymo įstaigų lauko erdvės ir žaidimų aikštelės yra nedidelės;
  • Lenkijos ugdymo įstaigos mini Meškiuko dieną, ugdymo įstaigų erdvėse buvo daug ant sienų iškabintų meškiukų;
  • didelį įspūdį padarė vienoje ugdymo įstaigoje įrengta aikštelė su kelio ženklais, kurioje vaikai mokosi kelio ženklus, važinėja dviračiais, paspirtukais;
  • didelis dėmesys patriotiškumui (paveikslai, simboliai, atributika).

              Atrodo, Goldapas už Lietuvos sienos vos keliasdešimt kilometrų, o vizitas paliko tiek daug įspūdžių visoms dalyvėms. Mokyklose buvome šiltai sutiktos, mokytojai malonūs, paslaugūs. Užmegzti nauji kontaktai būsimiems projektams.

             Visos stažuotės dalyvės džiaugiasi, jog turėjo galimybę pamatyti kaip atrodo Lenkijos ugdymo įstaigos bei susipažinti su šios šalies švietimo sistema. Tai labai įdomi patirtis ir galimybė tobulinti savo profesines kompetencijas. Parsivežtas didelis bagažas naujų žinių, idėjų, kurias planuojama pritaikyti ir įgyvendinti ateityje.  PU mokytoja Diana Šeštakauskaitė, kuri pirmą kartą dalyvavo Erasmus+ projekto veiklose ir pirmą kartą vyko į užsienį teigia, kad tai: „Labai turininga patirtis. Pamatyta, kuo skiriasi Lenkijos ugdymo įstaigos nuo Lietuvos.“  PU mokytoja Daileta Bendoraitienė taip pat teigia, kad: „labai naudinga patirtis. Viskas nauja, nes ankščiau neteko dalyvauti Erasmus+ programoje ir dar neteko lankytis užsienio ikimokyklinio ugdymo įstaigose.“ Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė džiaugiasi: „Jautėmės labai laukiami. Daug bendravome ir dalijomės patirtimi, pasidžiaugdami, tuo ką turime geriausio ir tai ką kiekviena šalis dar galėtų pasimokyti vieni iš kitų.“ Direktorė Lina Viliūšienė projekto veiklą vertina taip pat labai gerai: „stebėjimas kitos šalies pedagogų darbo ne tik sustiprino supratimą apie skirtingus ugdymo metodus, filosofijas, bet ir sudarė galimybę atrasti naujų idėjų, kurios gali būti pritaikytos mūsų įstaigoje“.

      Kiti šio Erasmus+ projekto „Demokratiškumas ikimokykliniame ugdyme“ vizitai planuojami jau 2025 metais.

  Projektas finansuotas Europos Sąjungos lėšomis pagal Erasmus+ programą, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

     Šis tekstas atspindi tik autorių nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.

Apie vizitą rašo ir Goldapo savivaldybė:https://www.facebook.com/share/p/15MZQevWiq/

Akimirkos iš stažuotės nuotraukose:

Skip to content