Menu Close

„Katinėlių“ grupės kelionė su Peppy Pals draugais – emocinis ugdymas per žaidimą ir draugystę

Šakių ikimokyklinio ugdymo mokyklos „Maži žingsneliai“ „Katinėlių“ grupės vaikai ką tik baigė ypatingą kelionę – 16 savaičių trukusią socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo programą pagal Peppy Pals metodiką. Ši žaisminga, tačiau tuo pačiu prasmingai gili ugdymo forma padėjo mažiesiems ne tik geriau pažinti savo emocijas, bet ir sustiprinti tarpusavio santykius.

Kiekvienas užsiėmimas vyko kartą per savaitę – pirmadieniais. Vaikai klausėsi pasakojimų apie penkis žaismingus draugus – arklį Sammy, šunį Reggy, triušį Gabby, pelėdą Izzy ir katę Kelly. Kiekvienas iš šių personažų turi savitą charakterį, o kartu jie patiria įvairių nuotykių, kurių metu susiduria su situacijomis, artimomis ir vaikų kasdienybei.

Po istorijos skaitymo sekdavo diskusijos – vaikai buvo skatinami reikšti savo mintis, pasidalyti patirtimis, kalbėti apie jausmus. Taip pat kiekvienas dalyvis individualiai spalvino istorijos iliustraciją – tai tapo ne tik kūrybine veikla, bet ir būdu išreikšti save. Užsiėmimo pabaigoje visi vaikai gaudavo vardinį diplomą – asmenišką padėką už dalyvavimą ir drąsą būti savimi.

Peppy Pals metodika ypatinga tuo, kad pagrindinis jos tikslas – kurti emociškai saugią aplinką. Programa ne tik skatina vaikų bendradarbiavimą ir gebėjimą išklausyti, bet ir padeda užkirsti kelią konfliktams, mokina atpažinti patyčių ženklus bei reaguoti į juos atsakingai ir jautriai.

Viso ciklo metu vaikai turėjo galimybę pažinti Peppy Pals veikėjus ne tik istorijose, bet ir realiai – žaisdami su jų pliušinėmis versijomis. Tai leido vaikams lengviau įsijausti į veikėjų patirtis ir stiprinti emocinį ryšį.

Pabaigus visą Peppy Pals užsiėmimų ciklą, „Katinėlių“ grupė surengė jaukią ir džiaugsmingą pabaigtuvių šventę. Vaikai džiaugėsi galėdami prisiminti mėgstamiausias istorijas, pasidalinti savo įspūdžiais ir parodyti spalvintas iliustracijas tėvams bei draugams. Kiekvienas dalyvis iškilmingai gavo vardinį diplomą, o šventės metu netrūko šypsenų, šilto bendravimo ir simbolinių padėkų už vaikų pastangas bei augimą. Tai buvo ne tik smagi pabaiga, bet ir prasmingas įvertinimas už tai, ką kiekvienas mažasis dalyvis išmoko apie draugystę, jausmus ir pagarbą vienas kitam.

Džiaugiamės, kad ši programa buvo šiltai priimta tiek vaikų, tiek pedagogų. Tikime, kad tai – tik pradžia ilgesnio kelio, kuriame emocinis raštingumas taps neatsiejama ugdymo dalimi.

Skip to content